آشنایی با روانشناسی رنگ فرش

انتخاب رنگ فرش برای خانه یک تصمیم بزرگ است ؛ چرا که فرش یکی از مهمترین وسایل خانه است که سالیان سال از آن استفاده می کنید اما روانشناسی انتخاب فرش ماشینی شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته و در محافل روانشناسی خیلی بررسی نشده اما اهمیت بالای آن را باید در نظر گرفت

روانشناسی رنگ فرش

انتخاب رنگ فرش برای خانه یک تصمیم بزرگ است ؛ چرا که فرش یکی از مهمترین وسایل خانه است که سالیان سال از آن استفاده می کنید اما روانشناسی انتخاب فرش ماشینی شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته و در محافل روانشناسی خیلی بررسی نشده اما اهمیت بالای آن را باید در نظر گرفت.زیرا فرش بخش زیادی از منظره ی جلوی چشم ما را در بر میگیرد. با توجه به اینکه فرش کردن خانه یکی از گزینه های هزینه بردار دکوراسیون خانه است شما باید با توجه به روانشناسی رنگ ها فرشی را انتخاب کنید که با دکوراسیون فعلی و آینده شما هماهنگ باشد و حس خوبی را القا کند. طبیعی است که هر چند وقت یکبار مدل ها و طرح های فرش تغییر می کند اما مهم این است که شما با توجه به روانشناسی رنگ ها فرشی انتخاب کنید که هارمونی خاصی با دیگر اجزای خانه داشته باشد، که این موضوع در قصر فرش مشهد به آن پرداخته شده است  تا متناسب با هررنگ و چیدمانی می توان فرش های مجموعه ی قصر فرش موسوی را هماهنگ کرد . فرش های نفیس این مجموعه با توجه به مخاطب قرار دادن همه ی سنین رنگ بندی های مختلفی را داراست .

روانشناسی رنگ های گرم
در روانشناسی رنگ ها ، رنگ گرم به رنگ های نارنجی ، زرد و تناژ قرمز گفته می شود که باعث گرم نشان دادن اتاق می شود. با توجه به اصول روانشناسی رنگ ها ، انتخاب این رنگ فرش بسیار مناسب مکان هایی است که می خواهید دنج ، گرم و نرم باشد. رنگ قرمز یکی از رنگ هایی است که بیانگر اشتیاق و انرژی است. طبق گفته محققان رنگ قرمز باعث گفتگو و تحریک اشتها می شود. بنابراین فرش قرمز یک انتخاب عالی برای مکان هایی مانند ناهارخوری یا آشپزخانه است. در گذشته و در طرح های فرش ایرانی از این رنگ بسیار استفاده می شود. رنگ زرد نشان دهنده انرژی و خوش بینی است . این رنگ را بیشتر در فرش های ماشینی می توان دید و همچنین فرش های کاشان با طرح هایی نو و دستگاه های بافت جدید و برند شونهر در قصر فرش .

روانشناسی رنگ های سرد
با توجه به علم روانشناسی رنگ ها ، رنگ های سرد حس آرامش می دهند و به عنوان بهترین انتخاب برای فرش اتاق خواب شناخته می شوند. رنگ های سرد ضربان قلب و دمای بدن را کاهش می دهد ، باعث آرامش می شود و به طور کلی اندازه اتاق را بزرگ تر از حد معمول نشان می دهند. از میان رنگ های سرد ، از رنگ آبی بسیار در طراحی اتاق استفاده می شود و رنگ سبز ارتباط بسیار قوی با دنیای طبیعی و فضای سبز دارد. در روانشناسی رنگ ها ثابت شده است که این ویژگی رنگ سبز بسیار مورد پسند مردم قرار گرفته است و باعث تمرکز و خلاقیت افراد می شود. شاید انتخاب فرشی که تناژ سبز رنگ دارد برای عموم تعجب برانگیز باشد ، اما خالی از لطف نیست. این نوع رنگ ها را در برند های امروزی و با توجه به رنگ سال می توان در قصر فرش که گلچینی از برترین هاست یافت .

 روانشناسی رنگ های خنثی
رنگ های خنثی همیشه مورد استفاده قرار می گیرند و هیچ وقت از رده خارج نمی شوند. استفاده از رنگ های خنثی در طراحی فرش به شما بیشترین حق انتخاب را در زمان انتخاب رنگ دیوارها ، مبلمان و دیگر اجزای خانه می دهند. رنگ بژ ، خاکستری مایل به قهوه ای ، سفید مات و کرمی ، با طیف وسیعی از رنگ ها همخوانی دارد. بنابراین اگر می خواهید با استفاده از کوسن ، کاغذ دیواری ، مبل و غیره رنگ های متنوعی به اتاق اضافه کنید ، فرش های کلاسیک می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشند.اگر هر چند وقت یکبار وسایل خانه را تغییر می دهید رنگ های خنثی بهترین انتخاب برای فرش هستند چراکه با وجود این رنگ فرش به راحتی می توانید هماهنگی خاصی با اجزای جدید ایجاد کنید. درست مانند یک آهنگ کلاسیک ، یک ماشین قدیمی یا کتاب ، این رنگ ها خارج از بعد زمانی هستند و از نظر روانشناسی رنگ ها ثابت شده اند و جایگاه ویژه ای دارند.

نکاتی کلیدی در انتخاب رنگ فرش بر اساس روانشناسی رنگ ها

  • اگر می خواهید فضای اتاق شما بزرگتر معلوم شود ، از رنگ های خنثی و روشن استفاده کنید.
  • اگر می خواهید فضای اتاق مدرن و راحت به نظر برسد ، یک فرش تیره رنگ انتخاب کنید.
  • اگر می خواهید یک محیط شخصی ایجاد کنید ، از فرش های رنگ روشن استفاده کنید.
  • اگر می خواهید لکه ها و کثیفی ها را پنهان کنید ، فرش های چند رنگ را انتخاب کنید.

بیشتر مردم فرش هایی که رنگ خنثی دارند را ترجیح می دهند. اما شما می توانید این قانون را زیر پا بگذارید و با توجه به قوانین روانشناسی رنگ ها و حسی که از یک رنگ دریافت می کنید ، انتخاب خود را انجام دهید.
فرش رنگ سرمه ای
رنگ سرمه ای که از دو رنگ سبز و آبی ایجاد شده است، دارای انرژی بسیار عالی ای در زمان های ایجاد ناراحتی ها و بحران ها که به صورت روحی ایجاد شده است می باشد. رنگ سرمه ای در فرش باعث شادی نیز میگردد . اکثر نقشه فرش ها برای اولین بار در رنگ سرمه ای بافته می شوند چرا که فرش سرمه ای به عنوان پرفروش ترین فرش ماشینی به حساب می آید و متقاضیان بیشتری دارد

فرش در رنگ کرم
رنگ کرم از دو رنگ زرد و سفید تشکیل میشود که رنگ کرم در فرش ماشینی باعث ظرافت و همچنین پاکی ، خالص بودن و آرام بخش برای فرد میگردد.

فرش رنگ زرد
رنگ زرد در فرش ماشینی به ما دانش را نشان میدهد و مظهر دانایی بوده و نشان دهنده روشنایی و نور می باشد .

فرش رنگ روناس
دارای رخشندگی بالایی بوده و تاریک شدن آن نیز آسان نمی باشد، رنگ قرمز در فرش ماشینی می تواند به شکل های مختلفی قرار داده بشود .

فرش رنگ آبی
رنگ آبی در فرش ماشینی نشان دهنده معنوی و داری روح بودن می باشد و در صورتی که اتاق خانه با رنگ آبی دکوراسیون بشود باعث ایجاد نیروی دفاع در بدن شده و به اعصاب نیز آرامش می دهد .

فرش رنگ سبز
رنگ سبز در فرش ماشینی میانه ای از رنگ زرد و آبی می باشد که رنگ سبز فرش ماشینی نمایانگر امیدوار بودن و آرامش بوده و باعث میگردد که بین روح ، ذهن و همچنین جسم هماهنگی ایجاد بشود. از ویژگی های دیگر رنگ سبز فرش ماشینی می توان به کاهش دادن فشار خون و همچنین همچنین آرام کردن فشار عصبی اشاره داشت .

فرش رنگ نارنجی
رنگ نارنجی که از دو رنگ قرمز و زرد تشکیل شده است و دارای وضعییت میانه رویی در بین این دو رنگ می باشد. در صورتی که رنگ قرمز بیشتری در رنگ نارنجی فرش ماشینی استفاده شده باشد فرش دارای انرژی بیشتری خواهد بود و خستگی را نیز کاهش خواهد داد .

فرش رنگ بنفش
رنگ بنفش در مقابل رنگ زرد می باشد و به طور زیادی دارای اختلاف می باشد. رنگ بنفش در فرش ماشینی نشان دهند بدون خبر بودن بوده و باعث کاهش دادن ترس و همچنین ایجاد آرامش و همچنین تصفیه شدن خودن می شود .

به طور کلی فرش ها با این نوع رنگ ها به صورت تک رنگ و ترکیب این رنگ ها را می توان در مجموعه ی قصر فرش مشهد مشاهده نمود با امکان ارسال رایگان به درب منزل .

 

 


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.